L'Organització Mundial de la Salut calcula que 1.000 milions de persones tenen un pes excessiu i que 300 milions són obeses.
El problema de l'obesitat s'ha estès, a més, a les franges de població de menor edat, convertint-se l'obesitat infantil en un dels debats més rellevants entre els professionals de la salut a nivell mundial.
A nostre país aquest problema ha arribat a cotes similars a les dels Estats Units i el 14% dels menors són obesos, i tan sols el 20% dels infants entre 5 i 12 anys compleix les recomanacions sobre nutrients.
Per aquests motius, Creu Roja Joventut i Kraft Foods han posat en marxa una nova edició de la campanya “Promoció d'Hàbits Alimentaris Saludables amb Població Infantil”.
El programa s'està executant en centres educatius de 25 províncies, en els quals Creu Roja Joventut desenvolupa la seva intervenció socioeducativa en centres de mediació social, ludoteques, etc.
L'objectiu d'aquesta iniciativa, segons apunta la responsable de la campanya, Cristina Ferrero, és “sensibilitzar i conscienciar els menors sobre la importància de la dieta equilibrada i de l'exercici, com aspectes vitals per afavorir-ne la salut i prevenir l'aparició de malalties i trastorns relacionats amb l'alimentació”.
Aquesta campanya, dirigida a la població infantil d'entre 6 i 14 anys, inclou un ampli ventall d'activitats lúdicoeducatives de sensibilització i formació, així com l'edició de quaderns d'activitats (‘Menja sa, viu millor'), jocs motrius, etc.
En el disseny d'alguns d'aquests materials, han col•laborat, com en edicions anteriors, menors de Creu Roja Joventut a Astúries.
Texto: Miguel Ángel Rodríguez
Foto: Creu Roja.
|