La campanya "Gols per a la Creu Roja" seguirà activa fins a finals d'estiu, per la qual cosa tots els internautes que ho desitgin poden seguir comprant gols virtuals per convertir la seva selecció en l'equip més humanitari.
Fins ara la iniciativa, posada en marxa pel Comitè Internacional de la Creu Roja (CICR) i la Unió d'Associacions de Futbol Europees (UEFA), ha recaptat 500.000 euros, que serviran per finançar un programa del CICR a l'Afganistan per a la rehabilitació física de víctimes de mines antipersones.
La selecció espanyola, campiona de l'Eurocopa 2008, ocupa el segon lloc d'equips més solidaris, amb 55.000 euros aconseguits gràcies a la solidaritat dels seguidors. Aquests diners es destinaran als programes que la Creu Roja té en diferents països per combatre la malària.
"Gols per a la Creu Roja", campanya benèfica oficial de l'Eurocopa d'Àustria i Suïssa, ha comptat amb el suport de diverses societats nacionals com la Creu Roja, que es va unir juntament amb la Federació Espanyola de Futbol.
També els jugadors van mostrar la seva solidaritat vestint samarretes al•lusives a la campanya en el partit amistós Espanya-Perú, i donant de manera desinteressada diversos pilotes signades, que la Creu Roja subhasta a través d’eBay, a la pàgina web www.ebay.ch/redcross.
L'objectiu d'aquesta iniciativa és sensibilitzar a la societat sobre la missió de la Creu Roja i obtenir fons per finançar diversos projectes humanitaris. Per a això, la UEFA va aportar 4.000 euros per cada gol marcat durant l'Eurocopa, i els aficionats de cada selecció podien comprar gols virtuals per als seus equips. Davant l'èxit de la campanya, aquesta es mantindrà activa durant tot l'estiu, per la qual cosa encara poden realitzar-se donatius a través de les direccions www.golesparalacruzroja.es i www.golesparalacruzroja.org.
Text: Belén Ruiz-Ocaña
|