
Imatge de la campanya del Sorteig d'Or de la Creu Roja.
Com cada any des de 1980, la Creu Roja mobilitza el seu voluntariat, socis, treballadors, empreses i organitzacions col·laboradores en la venda de butlletes del Sorteig d'Or. Amb un primer premi de 110 Kg d'or, dos premis més de 50 i 25 Kg, respectivament, i 1.317 més de menor quantia, aquest és un esdeveniment excepcional tant per als participants com per a l'entitat organitzadora, la Creu Roja.
Aquest any, el tradicional Sorteig de la Creu Roja repeteix el lema de l'edició anterior, "No és per l'Or", a través del qual es pretén remarcar que la motivació de qui compra una butlleta del Sorteig d'Or va més enllà de cercar la seva pròpia sort. Amb aquest acte, ajuda a milers de persones. Una cosa tan senzilla com comprar una butlleta per 5 € del tradicional Sorteig d'Or es converteix en una autèntica acció social.
El Sorteig d'Or és el principal recurs de la Creu Roja per al desenvolupament de projectes en els 154 punts de presència amb què compta arreu del territori català i en les seves més de 800 assemblees locals/comarcals d'arreu de l'Estat. Com ja és habitual, el disseny de les butlletes torna a reflectir imatges de deu activitats concretes de la Creu Roja: des d'assistència en catàstrofes naturals, fins a projectes d'integració de persones d'origen immigrant, passant per l'atenció a la gent gran, el suport a la infància hospitalitzada o l'ajuda a la mobilitat, les quals mostren que, com diu el seu lema, la Creu Roja està "cada cop més a prop de les persones".
D'entre els diferents àmbits d'intervenció de la Creu Roja, l'eix central que s'ha triat per a aquesta edició del Sorteig d'Or és la seguretat alimentària. En aquest tema se centra també l'espot de la campanya, que enguany s'ha rodat a les instal·lacions del Servei d'Assistència Bàsica Immediata (SABI), gestionat per la Creu Roja a Palamós, juntament amb Càritas i l'Ajuntament d'aquest localitat. Es tracta d'un servei per satisfer les necessitats bàsiques de les persones en situació de vulnerabilitat, que compta, entre d'altres espais, amb un menjador social, del qual s'han pres imatges per a aquest anunci, rodat el 4 d'abril per l'agència de comunicació Grow.
Cada butlleta del Sorteig d'Or costa 5 euros i es comercialitza a través del voluntariat, els socis i sòcies, el personal de la institució, les Oficines i Centres de la Creu Roja, les Administracions de Loteria, els Bancs, les Caixes d'Estalvi, les estacions de servei, les Oficines de Correus, els supermercats i en més de 100.000 establiments comercials. També es realitza la venda electrònica de les butlletes, a través de la xarxa de caixers 4B i de "la Caixa", i via digital mitjançant el portal www.cruzroja.es. El Sorteig d'Or d'aquest any se celebra el 22 de juliol, a Lorca (Múrcia).
En el cas de la Creu Roja a Catalunya, per promoure la venda de butlletes, el Centre de Coordinació ha posat en marxa aquest 28 d'abril el Call Center d'aquesta campanya del Sorteig d'Or. Fins al 9 de juliol, és previst de trucar 138.000 persones sòcies a Catalunya per part d'un equip de 24 operadors diaris, 12 en torn de matí i 12 en torn de tarda. En els seus contactes amb els socis i sòcies, el personal de la Creu Roja els informa sobre els projectes socials de la institució, especialment d'aquells per pal·liar l'impacte de la crisi, com el dels kits de suport social.
La Creu Roja vol sensibilitzar la societat de la importància de la seva col·laboració en el Sorteig d'Or amb una campanya que repeteix l'eloqüent lema de l'any passat: "No és per l'Or". Amb aquesta finalitat, enguany es compta, a nivell estatal, amb la col·laboració de diversos artistes, esportistes i presentadors, entre ells: la solista Amaia Montero, les actrius Amalia Salamanca i Carmen Machi, l'actor Antonio Resines, el grup musical El Sueño de Morfeo, el presentador Christian Gálvez, els futbolistes de la selecció espanyola Xabi Alonso i Álvaro Arbeloa i el seu seleccionador, Vicente del Bosque, i el periodista, David Cantero.
|