Butlletí informatiu digital Nº 65 (Octubre 2011)
Segueix-nos en:
 
Crisi socioeconòmica, nous usuaris, millors respostes
El Pla d'ajuda alimentària és un dels programes de la Creu Roja que més beneficiaris té.
L'impacte de la crisi socioeconòmica ha ocasionat un nou perfil d'usuari de la Creu Roja: es tracta de persones amb una situació anterior de benestar, procedents de contextos socioeconòmics assegurances, que amb motiu de la crisi han entrat a formar part dels col·lectius atesos per l'organització humanitària. Però la crisi també ha agreujat la situació de les persones vulnerables que ja participaven als programes d'Intervenció Social de la Creu Roja. Aquest escenari ha necessitat de respostes ràpides, fonamentades en tres àmbits: necessitats bàsiques, ocupació i habitatge.
 
La Creu Roja, a més de reforçar els programes habituals de resposta social i de lluita contra la desocupació i la discriminació al mercat laboral, des de 2008 està duen a terme una sèrie de respostes bàsiques d'emergència, com el suport sociosanitari en assentaments i nuclis deprimits, els punts d'informació sobre ocupació gestionats per persones voluntàries, les ajudes econòmiques de caràcter puntual o el repartiment d'aliments, robes, material escolar i estris.
 
Al llarg de 2010, la Creu Roja va atendre a més d'1.700.000 persones als seus diferents programes socials, xifra sensiblement superior a la de l'any 2009, en el qual es va donar resposta a prop d'1.400.000 persones. Del total de persones assistides en 2010, més de 800.000 persones van ser beneficiàries directes de les mesures especials en relació a la crisi. Una gran majoria d'aquests usuaris, gairebé 700.000 persones, van ser beneficiaris del programa de repartiment d'aliments. La previsió per 2011 és que tant en els projectes generals d'Intervenció Social com al programa de repartiment d'aliments creixi el nombre de beneficiaris en més d'un 20%, i superar així els dos milions de persones. Així, per exemple, més de 900.000 persones accediran als aliments distribuïts per la Creu Roja, amb un cost de 37 milions d'euros.
 
L'increment de la resposta de la Creu Roja enfront de la crisi és possible gràcies a la contribució d'entitats públiques i privades i als donants. Però, sobretot, als socis i al voluntariat que preseten suport dia a dia en el treball de l'organització.
 
L'acció de la Creu Roja no es limita a oferir respostes per mitigar l'impacte de les demandes socials emergents per la crisi, sinó que també inclou la participació en processos d'interlocució amb les administracions públiques i els agents socials i la presentació de propostes en la construcció i reforma de polítiques socials i d'ocupació, amb l'accent posat en la defensa dels drets dels sectors en major desavantatge social.
 
 
COMPARTEIX-LO  
 
  Compartelo en FacebookCompartelo en Twitter Compartelo en DeliciousCompartelo en YahooCompartelo en Linkedin Compartelo en Buzz
 
Col·labora   Fes-te Voluntari Fes-te Soci històric    
Enllaços d'Interès
www.cruzroja.tv www.cruzroja.es/emergencias www.cruzroja.es/vih
www.donarsangre.org
  www.sercuidador.org   www.migrar.org
www.cruzroja.es/prevención   www.cruzrojajuventud.org   INTERNET: Cursos a distancia