Butlletí Informatiu Digital Nº 68 (Gener de 2012)
Segueix-nos en:

"La Creu Roja organitza a Alacant un Cicle de Cinema que ressalta el paper de la dona a Àfrica"
Fotos de l'exposició que acompanya la mostra de cinema.
Sota el títol "Àfrica té nom de dona", la Creu Roja ha organitzat a la ciutat d'Alacant, un Cicle de Cinema amb l'objectiu de visualitzar la important contribució de la dona en el continent africà en el desenvolupament de societats, així com la seva situació de desigualtat i discriminació.

Les projeccions es duran a terme els dies 11, 12, 18, 19, 25 i 26 de gener a la Seu Universitària d'Alacant, amb entrada lliure.

El Cicle de Cinema sorgeix de la campanya "Generem Igualtat" que ha organitzat la Creu Roja a la Comunitat Valenciana, amb el finançament de la Conselleria de Justícia i Benestar Social de la Generalitat Valenciana, amb l'objectiu de sensibilitzar a la societat de la desigualtat de gènere i fomentar una consciència solidària i activa en defensa dels drets de la dona per aconseguir una societat més justa i equitativa.

Per reflexionar i compartir opinions sobre aquestes qüestions, el Cicle de Cinema també preveu la participació de diferents ponents, experts en la matèria, procedents de la Creu Roja, la Universitat d'Alacant i la Universitat Miguel Hernández, així com directors de les pel·lícules que es visionaran.

La campanya, que ha arrencat a Alacant, realitzarà un itinerari per la Comunitat Valenciana durant els propers mesos, i contempla, a més, la promoció de la pàgina web www.generamosigualdad.org i la difusió de missatges clau a través de xarxes socials.

A més de veure pel·lícules, els assistents al cicle podran contemplar una exposició fotogràfica a l'entrada de la Seu Universitària. La mostra ofereix, a través de 15 instantànies, una imatge de "la important tasca que desenvolupa la dona a Burkina Faso com a motor de desenvolupament", així com "la seva situació de desigualtat i discriminació amb la qual conviu".

Àfrica té nom de dona

La mostra fotogràfica està composta per cinc fotografies finalistes del concurs realitzat per la Creu Roja a la Comunitat Valenciana el passat mes d'octubre, i deu fotografies preses recentment pel guanyador d'aquest certamen, Israel Sánchez, en el seu viatge a Burkina Faso per conèixer els projectes de la Creu Roja.

En l'actualitat, una greu crisi alimentària amenaça la vida de prop de 20 milions de persones en dues regions d'Àfrica, el Sahel i la Banya d'Àfrica. En total, són nou els països que necessiten ajuda urgent. La Creu Roja ja està treballant en accions que permetin distribuir aliments, repartir llavors i estris de cultiu, recolzar a centres de salut i formar voluntaris per a detectar casos de malnutrició.

Compartelo en Facebook Compartelo en Twitter Compartelo en Delicious Compartelo en Yahoo Compartelo en Linkedin
Col·labora   Fes-te´n voluntari Fes-te´n Soci Històric
Enllaços d'Interès
www.enrealidadnotienegracia.org www.cruzroja.es/emergencias www.cruzroja.es/vih