 |
L'objectiu de la iniciativa és contribuir a l'economia d'aquest col·lectiu, el més vulnerable i nombrós. Els majors de 65 anys sumen a Espanya 7,9 milions de persones i representen el 16,9% de la població. Segons l'INE, el Ministeri de Treball i l'Imserso, el 86% dels majors de 65 anys rep una pensió, sent la pensió mitjana 810 euros i la mínima de 347 euros.
Els productes que representen el 65% de les compres d'alimentació que realitzen els majors de 65 anys tenen un IVA del 4% o 8% i són, a més, d'ús diari. Segons el grup, en una llar amb majors de 65 anys, l'estalvi s'estima en 225-250 euros/any.
La mecànica de la iniciativa és simple: el client major de 65 anys només ha de donar-se d'alta en el Club Carrefour, que és gratuït, i obtenir la targeta 65+ després d'acreditar tenir una edat igual o superior a aquesta. D'aquesta manera, en presentar la targeta a la caixa, se li descompta l'IVA de forma automàtica, en el moment de pagament i apareix reflectit en el tiquet de compra.
La iniciativa s'adapta al difícil context de crisi econòmica i marca un pas més cap a la solidaritat. Preguntant sobre la durada del pla, el secretari general de Carrefour a l'Estat, Agustín Ramos, ha destacat que la iniciativa neix amb vocació de "permanència", encara que la companyia en realitzarà el proper 31 de març un balanç. Ramos també ha afirmat que el grup "no està tancat" a adaptar altres alternatives com un possible pla similar per als aturats.
|
 |