Creu Roja Joventut ha tancat la 21ena edició de la Campanya de Joguines d'enguany amb la distribució de més de 80.000 joguines per a 27.670 infants catalans pertanyents a 15.858 famílies que viuen en risc d’exclusió social, el que significa un 24% més que en l’edició de l’any 2013 i un 247% respecte de la de 2009.
Per demarcacions, en aquesta edició s’han atès a les comarques de Barcelona 17.818 infants, 4.933 a Girona, 3.040 a Tarragona i 1.879 a les comarques lleidatanes. Pel que fa al percentatge de beneficiaris per franges d’edat, els infants d’entre 4 i 6 anys han representat el 30% del total d’atesos, de 6 a 8 anys ha suposat el 24%, de 0 a 3 ha estat del 23%, de 9 a 12 anys el 19% i els majors de 12 anys han suposat un 4% del total.
La mitjans d’infants atesos per família ha estat de dos nens i nenes. D’aquestes, el 42% de la infància atesa -11.532 nenes i nens en concret- pertany ja a famílies que són beneficiàries i usuàries d’altres programes i serveis que duu a terme la Creu Roja arreu del territori, com són, per exemple, els projectes d’ajuda alimentària.
La distribució de joguines noves ha estat possible gràcies a la donació de més de 80.000 joguines per part de la ciutadania i de les 929 empreses col•laboradores. De fet, l’èxit de l’edició s’ha assolit per l’àmplia participació ciutadana, sobretot en la última setmana de recollida que va concloure dissabte, 4 de gener. Enguany, les joguines que més s'han donat han estat principalment jocs de taula, material esportiu, material escolar i nines. Fins a 1.508 persones voluntàries de Creu Roja Joventut han col•laborat en l’edició de la campanya en 428 municipis de Catalunya.
En el quadre adjunt, es mostren algunes de les dades sobre l’organització de la Campanya de Joguines, desglossades per demarcacions:
|
Catalunya |
Barcelona |
Girona |
Tarragona |
Lleida |
Voluntariat de Creu Roja Joventut |
1.508 |
882 |
258 |
217 |
136 |
Empreses col•laboradores |
929 |
559 |
143 |
76 |
53 |
Nombre de municipis |
428 |
183 |
104 |
59 |
82 |
La Campanya de Joguines al web i al 2.0
El lloc web www.lajoguinaeducativa.org ha informat dels més de 2.000 punts de recollida habilitats arreu del país i, des del seu llançament, ha rebut 19.885 visites úniques. A Twitter, la Campanya de Joguines ha generat 6.384 piulades. Vegeu el vídeo, amb el balanç de les principals dades de la Campanya de Joguines 2014 a:
http://youtu.be/N2MTKabbTLQ