Vés enrere

HIDROBAL S'ALIA AMB LA CREU ROJA PER FOMENTAR LA FACTURA DIGITAL I AJUDAR LES FAMÍLIES EN SITUACIÓ DE VULNERABILITAT

HIDROBAL S'ALIA AMB LA CREU ROJA PER FOMENTAR LA FACTURA DIGITAL I AJUDAR LES FAMÍLIES EN SITUACIÓ DE VULNERABILITAT
08-10-2019

 

  • HIDROBAL donarà 1 euro al Programa de Pobresa Energètica de la Creu Roja per cada usuari que sol·liciti la correspondència digital.
  • Les dues organitzacions també col·laboraran per detectar les persones que tenen dificultats per pagar el rebut de l'aigua i atorgar-los una protecció especial.

 

Calvià, 8 d'octubre de 2019.- HIDROBAL, empresa gestora del cicle integral de l'aigua, i la Creu Roja a les Illes Balears han signat dos convenis aquest matí per col·laborar i ajudar les famílies en situació de vulnerabilitat. Mitjançant el primer d'aquests acords, HIDROBAL destinarà 1 euro per cada usuari que sol·liciti rebre la seva factura de forma digital al Programa de Pobresa Energètica de la Creu Roja

L'empresa d'aigua acaba de llançar una campanya per animar els seus usuaris a passar-se a la factura electrònica que, sota el lema "Cada gest, sostenible", posa el focus en la sostenibilitat mediambiental i social. D'una banda, la companyia promou reduir el consum de paper; i de l'altra, HIDROBAL destinarà l'estalvi que suposa deixar d'enviar aquesta correspondència a una causa social.

El segon conveni que han signat avui les dues entitats té com a objectiu garantir el subministrament d'aigua a les persones i famílies en situació de vulnerabilitat. Aquesta vulnerabilitat la detectarà la Creu Roja en l'àmbit de les activitats que li són pròpies i segons els criteris i procediments interns. Aleshores l'entitat humanitària assessorarà aquestes persones perquè sol·licitin a HIDROBAL aquesta protecció especial. Si el subministrament es troba suspès per manca de pagament, aleshores es restablirà el servei. I si existeix un deute pendent, HIDROBAL oferirà ajornaments i ajuts.

Tant HIDROBAL com la Creu Roja ja fa temps que duen a terme accions per ajudar aquestes famílies vulnerables, però a partir d'ara i mitjançant aquests dos acords sumaran esforços per pal·liar els efectes d'aquesta situació. La companyia d'aigua va destinar 24.000 euros el 2018 a fons socials a 15 municipis de les Illes Balears, de forma que 500 llars en situació de vulnerabilitat econòmica van pagar zero euros pel seu servei d'aigua.

ATERCA, companyia filial d'HIDROBAL, que opera a Calvià (Santa Ponsa, Nova Santa Ponsa, El Toro, Costa de la Calma i Ses Rotes Velles) també ha signat aquests dos convenis amb Creu Roja Illes Balears.

Factura digital

Per tal de facilitar el tràmit als seus usuaris, HIDROBAL ha posat en marxa el lloc web www.holafacturadigital.com, des d'on es pot omplir un senzill formulari. Un web on, a més, es pot veure en temps real el nombre de persones que han decidit fer el pas definitiu cap a la correspondència digital.

Amb la campanya "Els boscos, vius. I la correspondència, digital", HIDROBAL espera assolir un increment significatiu dels usuaris que es passen a la factura electrònica i, d'aquesta manera, fer entre tots i totes un gest important per a la sostenibilitat del planeta. Actualment, el 28% dels titulars d'un contracte amb la companyia subministradora d'aigua ja han fet el pas a la factura digital i Guillermo Carbonero, el seu director general, posa l'objectiu en 5.000 noves altes.

Amb la finalitat de fer realitat la sostenibilitat mediambiental i desenvolupar un major compromís social amb els col·lectius més vulnerables, HIDROBAL va elaborar un pla estratègic de desenvolupament sostenible, un full de ruta que li permetrà avançar donant resposta a la seva responsabilitat ambiental, social i econòmica com a empresa. Mitjançant aquest pla, la companyia ha establert compromisos ferms i quantificables adreçats a contribuir a l'assoliment de l'Agenda 2030 i els Objectius de Desenvolupament Sostenible.

El Programa de pobresa energètica de la Creu Roja

La pobresa energètica és una vessant més de la pobresa i afecta d'una forma més intensa a les llars més vulnerables. En aquesta direcció, la Creu Roja ajuda a les famílies amb dificultats econòmiques perquè puguin adequar el consum d'energia de les seves llars. Amb aquest objectiu, per una banda, lliuren kits d'eficàcia energètica per estalviar en la factura i, per altra, en aquelles situacions més extremes, ofereixen suport en el pagament de rebuts per evitar talls en el subministrament.

Els equips de voluntaris de la Creu Roja van realitzar el 2018 una àmplia tasca contra la pobresa energètica amb el lliurament de 774 ajudes econòmiques per al pagament de rebuts de llum i gas beneficiant a 326 llars a Balears per valor de 73.000 euros.

Municipis

Els municipis on opera HIDROBAL com a empresa gestora del servei d'aigua són: Alaró, Santanyí, Ses Salines, Santa Margalida (Can Picafort, Son Serra i Son Bauló), Calvià, Ariany, Algaida, Costix, Lloret de Vistalegre, Llubí, Maria de La Salut, Montuïri, Porreres, Santa Eugènia, Sineu, Vilafranca de Bonany, Es Castell, Maó i Alaior.