FORMACIÓN INSTITUCIONAL
Curso de MANIPULACIÓ D'ALIMENTS - 377051
1. DESCRIPCIÓN
Oferir a les persones voluntàries de diverses entitats que participen en projectes on es manipulen aliments, la formació especifica i les eines necessàries per formar-los en matèria d'higiene alimentaria.
LOCALIDAD (PROVINCIA):
FECHAS:
25/10/2016 al 25/10/2016
2. DATOS GENERALES
CENTRO QUE CONVOCA:
ÁREA:
FORMACIÓN SOCIAL
DURACIÓN DE HORAS
TEÓRICAS: 6 PRÁCTICAS: 0 EMPRESA:
MODALIDAD:
PRESENCIAL PLAZAS: 20
HORARIO DEL CURSO:
De 9:00 a 15:00. Aula 1
FECHA LÍMITE DE MATRICULACIÓN:
20/10/2016
DESTINATARIOS:
Persones voluntàries que participin en diferents entitats.
PRECIO
INTERNO: 10 EXTERNO: 10
3. CONTACTO
RESPONSABLE DEL CURSO:
RAUL MARCO SANZ
EMAIL DE CONTACTO:
raul.marco@creuroja.org
CENTRO DE CRUZ ROJA:
TELÉFONO:
DOMICILIO:
CARRER JOAN D'AUSTRIA, 120 - 124
CP - LOCALIDAD:
4. LUGAR DE IMPARTICIÓN
Oficina Provincial Barcelona
CARRER JOAN D'AUSTRIA, 120 - 124
Correo: informacio@creuroja.org
5. OBJETIVOS
Conscienciar als i les alumnes sobre els perills potencials que comporta una incorrecta manipulació dels aliments. Conèixer les principals fonts de perills de la contaminació dels aliments. Conèixer les causes que provoquen intoxicacions alimentàries. Aplicar les mesures preventives necessàries per evitar la contaminació dels aliments. Realitzar una correcta neteja i desinfecció dels utensilis i de les instal·lacions. Portar una adequada neteja i higiene personal. Conèixer les característiques bàsiques dels aliments i de la seva correcta manipulació. Adquirir coneixement bàsic de l'Anàlisi dels Perills i Punts de Control Crítics (APPCC) i de les guies pràctiques concretes d'higienes (GPCH). Complir amb la legislació sanitària vigent dels manipuladors d'aliments.
6. CRITERIOS DE EVALUACIÓN
ASSISTÈNCIA EL 80% I PROVA ESCRITA D'AVALUACIÓ
7. TEMARIO
- Manipulador d'aliments. - Malaltia de transmissió alimentaria. - Higiene alimentària. - Perills alimentaris. - Especificacions higienicosanitàries i característiques dels aliments. - Instal·lacions i utensilis per manipular als aliments. - Pràctiques higièniques en els locals i transports destinats a la manipulació dels aliments. - 10 regles d'or de l'OMS per a la preparació higiènica dels aliments. - Al·lèrgies i intoleràncies alimentàries. - Autocontrol en locals on es manipulen aliments, amb en el sistema d'Anàlisi de Perills i Punts de Control Crítics (APPCC).
8. REQUISITOS DE ACCESO AL CURSO
SER VOLUNTARI D'ALGUNA ENTITAT D'ÀMBIT SOCIAL.
9. CONDICIONES DE MATRICULACIÓN
Curso de MANIPULACIÓ D'ALIMENTS - 377051