Creu Roja a Eivissa promou la reutilització i reciclatge de residus

18-10-2019

• L'organització incideix, a través d'una campanya de sensibilització, sobre la importància del reciclatge entre més de 1.500 persones a Eivissa.
  • Creu Roja aposta pel moviment "Upcycling", que consisteix a aprofitar materials reciclables per a crear nous productes i així reduir la producció de residus.
  • El projecte de sensibilització ambiental ha estat possible gràcies a la col·laboració del Consell d'Eivissa

Eivissa, divendres 18 d'octubre. Creu Roja a Eivissa, a través de l'àrea de medi ambient ha posat en marxa, durant els últims mesos, una campanya per a prevenir, reutilitzar i reciclar residus a través de diferents accions dirigides a les persones usuàries, voluntariat i personal laboral de l'organització, que ha aconseguit més de 1.500 persones.

Entre les accions que s'han dut a terme gràcies a la col·laboració del Consell d'Eivissa, es troben: facilitar la reutilització de la roba amb la instal·lació d'un contenidor per al projecte "Vestidor" que s'utilitza en cas d'emergències o per a persones sense llar, prevenir la generació de residus d'ampolles de plàstic entre el voluntariat de l'organització dotant-los de cantimplores durant les seves activitats, lliurar cistelles o bosses de ràfia a persones en situació de vulnerabilitat perquè recullin amb elles les ajudes que reben de la Creu Roja, adquirir contenidors de recollida selectiva per a les instal·lacions de l'organització o promoure el reciclatge de residus domèstics amb tallers de reciclatge creatiu per a col·lectius vulnerables

"El projecte ha suposat un abans i un després en la conscienciació ambiental de les persones usuàries de Creu Roja a Eivissa i del personal laboral i voluntariat. Ara en tenir alternatives reutilitzables com les cantimplores o les bosses de ràfia, s'adonen del gran impacte mediambiental que suposava utilitzar ampolles i bosses de plàstic diàriament. Després de veure el gran acolliment de les activitats i els seus resultats, estem segurs que continuarem amb el projecte", declara Marc Ayats, responsable de l'Àrea de Medi ambient

Tallers de Upcycling, el reciclatge de "tota la vida"

Per a poder arribar i sensibilitzar a més gent sobre la importància del reciclatge, Creu Roja ha elaborat quatre vídeos en clau d'humor amb tallers d'Upcycling, també conegut com supra-reciclatge. Upcycling consisteix a aprofitar materials reciclables per a crear altres productes per a evitar que aquests es transformin en residus. La iniciativa ha comptat amb la participació de l'actriu, Clara Ingold, protagonista de les peces audiovisuals donant vida al personatge "Planet Warrior", una súper heroïna que ens ensenya a transformar residus convertint-los en nous objectes útils: una ampolla de plàstic es transforma en un test d'acte rego o un tetrabrik de llet en una cartera moneder

Creu Vermella aposta pel moviment Upcycling, que consisteix a aprofitar materials reciclables per a crear nous productes i així reduir la producció de residus.