Creu Roja reparteix a la demarcació ajuts per valor de 16.000 euros per pagar factures de llum, aigua i gas
15-01-2016
La institució alerta de la persistència de la 'pobresa energètica' en un sector important de la població

Creu Roja alerta dels perills de l'anomenada 'pobresa energètica', és a dir, de la incapacitat per mantenir un habitatge en condicions climatitzades adequades per a la salut (18 - 20 graus a l'hivern i 25 graus a l'estiu).

Els resultats del 5è Observatori de Vulnerabilitat de Creu Roja, realitzat l'any 2013, destacaven que un 76 % dels usuaris de la institució a la demarcació de Tarragona i Terres de l'Ebre tenien problemes per fer front al pagament mensual dels subministraments bàsics i que un terç dels usuaris admetien no haver pogut pagar algun rebut de l'aigua, la llum o el gas. Així mateix, un 37,7 % de les persones enquestades tenien problemes per garantir una temperatura òptima a la llar ja que no disposaven de sistemes de calefacció. A falta d'un nou estudi que actualitzi amb detall les dades, els tècnics constaten que la situació actual no difereix molt d'aquesta radiografia, ja que si bé el nombre total de persones en situació de vulnerabilitat ha disminuït lleugerament, molts dels usuaris han vist agreujada la seva situació com a conseqüència de la llarga crisi.

Entre les causes de la persistència de la pobresa energètica es troben la disminució d'ingressos a les llars (a causa de l'elevada taxa d'atur), l'encariment dels preus de l'energia, l'antiguitat d'alguns habitatges i la disminució d'ajudes i subvencions. Amb la baixada de les temperatures es complica més aquesta situació i el seu impacte en la salut de les persones, ja que el fred i la humitat permanent en una llar poden comportar problemes respiratoris importants com asma o bronquitis. A més, aquestes condicions constitueixen una de les causes de l'augment de la mortalitat causada per malalties cardiovasculars i respiratòries entre persones més grans de 60 anys durant els mesos d'hivern.

Aquest 2015 que tot just hem acomiadat Creu Roja va repartir al conjunt de Tarragona i les Terres de l'Ebre 159 ajudes a famílies en situació de vulnerabilitat per ajudar a pagar rebuts pendents de llum, aigua i gas. La suma total dels diners repartits és de 16.119,11 euros. Els fons per a aquests ajuts provenen fonamentalment dels programes d'atenció urgents per a les necessitats bàsiques finançats per l'IRPF.

A la ciutat de Tarragona, el Centre d'Atenció Diürna Tomàs Grau obre les seves portes un cop a la setmana perquè aquelles famílies amb dificultats puguin utilitzar les rentadores i assecadores de l'equipament per netejar periòdicament la seva roba. L'any 2015 aquest servei va registrar 13 usuaris.

Creu Roja Joventut repartirà 4.500 joguines a 2.312 infants abans d¿aquesta nit
05-01-2016
Abans d¿aquesta nit màgica es repartiran joguines a infants dels municipis tarragonins i de l¿Ebre, gràcies a 118 voluntaris i voluntàries

Creu Roja Joventut repartirà a les comarques tarragonines i les Terres de l¿Ebre, abans d¿aquesta nit màgica, prop de 4.500 joguines per a 2.312 infants en situació de vulnerabilitat. Les joguines procedeixen de donacions realitzades des del 4 de desembre per part de la ciutadania, el teixit empresarial i el conjunt de la societat civil que, un any més, han tornat a demostrar la seva solidaritat amb la institució humanitària.

En el conjunt de Catalunya, Creu Roja Joventut repartirà 70.000 joguines a 25.244 infants. En tots els casos les dades són provisionals, perquè avui mateix encara s¿estan efectuant donacions de joguines a les famílies.

Abans d¿aquesta nit màgica, el voluntariat ha estat classificant i preparant les joguines donades per la ciutadania i la societat civil, tenint en compte les més adients per a cada franja d¿edat. Per recollir els regals per als seus fills i filles, la majoria de famílies s¿adrecen a les assemblees locals i comarcals de la Creu Roja més properes al seu domicili abans d¿aquesta nit.

La 23ena edició de la campanya, amb el lema ¿Hi ha moltes joguines, tria la teva forma d¿ajudar. Posa en forma la teva solidaritat¿ ha comptat amb el suport d¿un equip de voluntariat de 1.500 persones de Creu Roja Joventut als prop de 40 municipis tarragonins on s¿ha dut a terme.

La xifra de joguines recollides enguany és lleugerament inferior als 3.000 infants a què va arribar la campanya ara fa un any. Després d¿uns anys de tendència continuada l¿alça, la campanya de joguines ha tocat sostre, de la mateixa manera que el conjunt de projectes de lluita contra la pobresa de la Creu Roja a Catalunya, tal com mostrava ja la darrera memòria publicada per l¿entitat (2014). Això no obstant, el nombre de beneficiaris de la campanya d¿enguany continua estan molt per sobre dels nivells anteriors a la crisi econòmica. Durant l¿edició 2008-2009, els infants que van rebre joguines de la mà de CRJ van ser, aproximadament, un terç dels actuals.

Col·laboració empresarial
En aquesta edició, s¿ha tornat a comptar amb un ampli suport d¿empreses, comerços, entitats o mitjans de comunicació, sota diferents fórmules de col·laboració, des de l¿entrega de joguines fins a la donació econòmica, passant per la rec