Atrás

El Col·legi de Farmacèutics i la Creu Roja entregaran medicaments a domicili a la gent gran més vulnerable

03-04-2020

• Se sumen a la iniciativa la xarxa de 443 farmàcies col·laboradores i les 14 oficines de la Creu Roja a les Illes Balears amb la participació de més de 200 voluntaris de l'organització humanitària.

• Podran beneficiar-se d'aquest servei a domicili les persones gran més vulnerables, especialment aquelles amb problemes de mobilitat o dependents.

Amb la finalitat d'assegurar la continuïtat i adherència als tractaments i com a mesura excepcional per fer front al COVID-19, el Col·legi Oficial de Farmacèutics de les Illes Balears i la Creu Roja han subscrit un acord que preveu el lliurament domiciliari de medicaments i de productes sanitaris amb i sense recepta mèdica , a les persones grans que no poden accedir a la farmàcia per retirar la seva medicació, evitant així desplaçaments i risc de contagi.

L'objectiu d'aquest acord és que totes les persones grans afectades de manera especial per aquesta situació d'alerta puguin tenir accés a la seva medicació sense haver de sortir de ca seva durant l'Estat d'Alarma. Per a això, les oficines de farmàcia comptaran amb la col·laboració de la Creu Roja, en una iniciativa conjunta que s'emmarca dins del Pla Creu Roja RESPON enfront del COVID-19 i el Consell General de Col·legis Oficials de Farmacèutics d'Espanya.

D'aquest servei podran beneficiar-se les persones grans dependents, amb problemes de mobilitat, amb símptomes d'infecció de COVID-19, en situació de quarantena domiciliària per infecció del COVID-19 i també aquells pacients crònics complexos amb malalties respiratòries, diabètics i amb malalties cardiovasculars. Els usuaris que compleixin amb aquest perfils podran sol·licitar el servei, contactant telefònicament amb la seva farmàcia.

Una vegada rebuda la petició i valorada per l'oficina de farmàcia, s'activarà l'equip de la Creu Roja encarregats de la distribució.

El president del Col·legi de Farmacèutics de les Illes Balears, Antoni Real, ha manifestat que "es tracta d'un acord amb un marcat caràcter social i sanitari que realitzam en un moment d'emergència sanitària sense precedents, amb el qual volem evitar una major transmissió del virus, facilitant l'accés als medicaments sense sortir de les llars a les persones grans més vulnerables en aquesta crisi. Els professionals farmacèutics estan plenament compromesos amb la població i estem fent tot el possible per combatre la propagació del virus".

Per la seva part Antoni Barceló, president de la Creu Roja Illes Balears ,destaca que "és molt important per a la nostra organització comptar amb aliats com el Col·legi de Farmacèutics perquè ens permet adaptar la nostra resposta a aquest nou context i poder fer front a aquesta crisi social i sanitària amb més recursos. Gràcies a aquesta col·laboració i la inestimable implicació del nostre voluntariat podrem continuar donant suport a les persones en situació d'extrema vulnerabilitat i d'aquesta manera minimitzar l'impacte i la propagació de la malaltia produïda pel COVID-19".

L'acord conté un procediment de lliurament de medicaments en els domicilis de persones en circumstàncies concretes, amb la directa intervenció i supervisió del professional farmacèutic en el cas de no poder-se desplaçar personalment a realitzar el lliurament. És un sistema absolutament excepcional i únicament justificat per l'Estat d'Alarma per COVID-19.

Per a dur-ho a terme s'ha creat un protocol d'actuació amb totes les garanties de seguretat i de confidencialitat per al pacient.