Alta

Com sol·licito el servei?

Pots trucar-nos al telèfon gratuït 900 100 333 de dilluns a divendres de 09:00 a 21:00, o a través de qualsevol oficina de Creu Roja.

Quins requisits calen per sol·licitar el servei?

No cal cap requisit. Qualsevol persona que ho desitgi pot sol·licitar el servei de forma senzilla i gairebé sense tràmits, trucant telèfon gratuït 900 100 333, de dilluns a divendres de 09:00 a 21:00, o a qualsevol oficina de Creu Roja.

Es pot sol·licitar a qualsevol província?

Des de Creu Roja oferim el servei a la Península, Balears, Canàries, Ceuta i Melilla.

Quants dies triguen a instal·lar-lo?

Un cop es confirmen les dades, es fixa una cita, i en un termini de 7 dies laborables pots gaudir del servei.

Avaria

Què passa si se'n va la llum?

En cas de fallada elèctrica, el terminal continua funcionant com a mínim 48 hores, ja que disposa de bateria pròpia. També envia un senyal al Centre de Creu Roja per avisar-nos.

Si s'espatlla o s'avaria ¿he de pagar per un de nou?

Sempre que l'avaria no sigui conseqüència d'un mal ús, nosaltres ens encarreguem de la reparació o substitució sense cost afegit.

Baixa

Em puc donar de baixa en qualsevol moment?

Tal com s'indica en el document d'alta pot donar-se de baixa en qualsevol moment amb un preavís de 30 dies, excepte casos de força major. Per a això, prem el botó del terminal o del polsador i informa´ns.

Custódia de claus

Si tinc un servei que inclou custòdia de claus ¿estan segures?

Les claus que custodiem es troben en llocs amb accés restringit, utilitzant-se únicament i exclusiva en cas necessari, controlant durant tot el procés qui les té.Les claus que custodiem es troben en llocs amb accés restringit, utilitzant-se únicament i exclusiva en cas necessari, controlant durant tot el procés qui les té.

Emergència

Si em trobo malament i premo però no puc parlar ¿com actuen?

Si prems però no pots parlar, verifiquem què passa i mobilitzem els recursos necessaris, ja siguin personals o d'emergència. També fem un seguiment posterior fins comprovar que tot està solucionat.

Si em passa alguna cosa ¿ve una ambulància de la Creu Roja?

Analitzem cada situació de manera individual. Si cal que acudeixi una ambulància, mobilitzem els serveis mèdics del teu hospital de referència.

Funcionament

On es col·loca el terminal?

El professional de Creu Roja busca el lloc més adequat perquè el terminal funcioni correctament.

El polsador funciona fora de casa?

El polsador funciona dins del domicili des de qualsevol lloc. Si necessites també cobertura fora de casa, disposem d'altres solucions.

El polsador es pot mullar?

Sí, està dissenyat per poder mullar-se, per la qual cosa s'ha de dur posat fins i tot al bany o a la dutxa.

El polsador té micròfon?

El polsador activa el mans lliures del terminal permetent parlar des de qualsevol lloc de casa.

M'escolten des de qualsevol lloc de casa?

El terminal disposa d'un potent altaveu que activa el mans lliures, permetent parlar des de qualsevol lloc de casa.

Puc trucar a qualsevol hora del dia?

El nostre Centre d'Atenció està operatiu les 24 hores, els 365 dies, de manera que pots trucar sempre que ho necessitis

Què passa si premo sense voler?

Pots prémer totes les vegades que vulguis, volent o sense voler. Sempre estem al teu costat pel que necessitis.

Es pot sol·licitar el servei sense tenir línia de telèfon?

Sí, disposem de terminals que permeten oferir el servei encara que no tingui línia de telèfon fixa.

Si caic, com us n'assabenteu?

Oferim dispositius que detecten caigudes i que, sense necessitat de pulsació, avisen al Centre d'Atenció de Creu Roja perquè comprovem el que passa.

Si em passa alguna cosa ¿aviseu a la meva família?

Quan sol·licitis el servei et demanem, entre d'altres, dades de familiars o persones properes per avisar-los en cas necessari.

Si tinc alguna cita mèdica o necessito prendre medicació ¿m'aviseu?

Alguns dels nostres serveis inclouen aquest tipus d'avisos per a les persones que els necessitin.

Jo surto molt ¿hi ha alguna solució que em serveixi dins i fora de casa?

Sí, la teleassistència mòbil et permet sentir-te tranquil i segur tant dins com fora de casa.

Perfils

A quina edat se sol·licita la teleassistència?

Aquests serveis ajuden a qualsevol persona, independentment de la seva edat, que vulgui sentir-se tranquil·la, segura i acompanyada.

Hi ha alguna solució per a persones amb deteriorament cognitiu?

El servei Lope ofereix suport i ajut als familiars de persones amb deteriorament cognitiu.

Hi ha serveis adaptats per a persones amb diversitat funcional?

Creu Roja ofereix serveis inclusius i accessibles per a persones amb diversitat funcional auditiva, física i / o visual.

M'he de prendre la pressió tots els dies, però anar al Centre de Salut em cansa.

Amb el nostre servei Cuida't+ et pots prendre la tensió a casa i saber que, si es detecta alguna cosa fora del normal, t'avisarem perquè vagis al metge.

Vacances i absències

Si marxo de vacances, puc seguir gaudint del servei?

Sí, tenim terminals que es poden traslladar quan marxis de vacances, ja sigui a la platja o a la muntanya.

Si me'n vaig uns dies ¿he de avisar?

Si has d'estar fora més de dos dies, prem per informar al Centre de Creu Roja prement el botó, i avisa'ns també quan tornis.

Dades personals

Com es tracten les meves dades personals?

Les dades personals que recollim s'inclouen en un fitxer del qual és responsable Creu Roja Espanyola i ajuden a la gestió del servei de teleassistència. Complim amb el que estableix en relació a la protecció de dades, i en concret en el Reglament UE 2016/679, General de Protecció de Dades (RGPD). Si vols saber-ne més sobre això, fes click aquí.

He de comunicar si hi ha algun canvi en les meves dades?

Sí, és molt important que ens avisis si hi ha alguna modificació, ja sigui el telèfon, contactes o malalties per poder prestar-te atenció i atendre't correctament.