FORMACIÓN INSTITUCIONAL
Curso MANIPULACIÓ D'ALIMENTS - 377051
1. DESCRICIÓN
Oferir a les persones voluntàries de diverses entitats que participen en projectes on es manipulen aliments, la formació especifica i les eines necessàries per formar-los en matèria d'higiene alimentaria.
LOCAL (PROVINCIA):
DATAS:
25/10/2016 al 25/10/2016
2. INFORMACIÓN XERAL
CALL CENTER:
ÁREA:
FORMACIÓN SOCIAL
DURACIÓN DE HORAS
TEÓRICA: 6 PRÁCTICAS: 0 NOW:
MODE:
PRESENCIAL ESPAZOS: 20
HORAS DE CURSO:
De 9:00 a 15:00. Aula 1
PRAZO DE INSCRICIÓN:
20/10/2016
DESTINATARIOS:
Persones voluntàries que participin en diferents entitats.
PREZO
INTERIOR: 10 EXTERIOR: 10
3. CONTACTO
RESPONSABLE DO CURSO:
RAUL MARCO SANZ
MAIL:
raul.marco@creuroja.org
CENTRO DA CRUZ VERMELLA:
TELÉFONO:
DIRECCIÓN:
CARRER JOAN D'AUSTRIA, 120 - 124
CP - LOCALIZACIÓN:
4. LUGAR DE ENTREGA
Oficina Provincial Barcelona
CARRER JOAN D'AUSTRIA, 120 - 124
Correo: informacio@creuroja.org
5. OBXECTIVOS
Conscienciar als i les alumnes sobre els perills potencials que comporta una incorrecta manipulació dels aliments. Conèixer les principals fonts de perills de la contaminació dels aliments. Conèixer les causes que provoquen intoxicacions alimentàries. Aplicar les mesures preventives necessàries per evitar la contaminació dels aliments. Realitzar una correcta neteja i desinfecció dels utensilis i de les instal·lacions. Portar una adequada neteja i higiene personal. Conèixer les característiques bàsiques dels aliments i de la seva correcta manipulació. Adquirir coneixement bàsic de l'Anàlisi dels Perills i Punts de Control Crítics (APPCC) i de les guies pràctiques concretes d'higienes (GPCH). Complir amb la legislació sanitària vigent dels manipuladors d'aliments.
6. CRITERIOS DE AVALIACIÓN
ASSISTÈNCIA EL 80% I PROVA ESCRITA D'AVALUACIÓ
7. AXENDA
- Manipulador d'aliments. - Malaltia de transmissió alimentaria. - Higiene alimentària. - Perills alimentaris. - Especificacions higienicosanitàries i característiques dels aliments. - Instal·lacions i utensilis per manipular als aliments. - Pràctiques higièniques en els locals i transports destinats a la manipulació dels aliments. - 10 regles d'or de l'OMS per a la preparació higiènica dels aliments. - Al·lèrgies i intoleràncies alimentàries. - Autocontrol en locals on es manipulen aliments, amb en el sistema d'Anàlisi de Perills i Punts de Control Crítics (APPCC).
8. CONDICIÓNS DE ACCESO AO CURSO
SER VOLUNTARI D'ALGUNA ENTITAT D'ÀMBIT SOCIAL.
9. CONDICIÓNS DE INSCRICIÓN
Curso MANIPULACIÓ D'ALIMENTS - 377051