Mitjançant els programes de salut, la Creu Roja vol promoure hàbits de vida saludables (l'alimentació, la prevenció de conductes sexuals de risc...). El col·lectiu de persones afectades per VIH / sida és un dels que rep una atenció prioritària.
Prevenció VIH / Sida
  • Prevenció i sensibilització del VIH / sida mitjançant:

• Tallers i xerrades per dotar els joves i adolescents de la informació necessària relativa als comportaments, supòsits i situacions de risc amb pràctiques preventives davant el VIH.
    • Lliurament de material preventiu (preservatius femenins, masculins i lubricants) de forma gratuïta per a la població en general.
    • Assessorament per via telefònica, presencial i/o en línia a la població general.

Accés: demanar cita prèvia al 977 24 47 69 o al correu electrònic tarragona@cruzroja.es.

Prova ràpida del VIH / sida
  • Diagnòstic precoç de la infecció pel VIH mitjançant el test ràpid de detecció d'anticossos VIH, amb suport abans i després de la prova. Confidencial, anònim i gratuït.

Accés: demanar cita per telèfon al 977 24 47 69.

Projecte d'intercanvi de xeringues (PIX)
  • Programa dirigit a persones consumidores de drogues mitjançant una unitat mòbil que disposa d'un espai de cafè-caliu i dues sales de punció assistida.

Proporciona material preventiu (d'injecció estèril, preservatius, etc), amb la finalitat de reduir danys i prevenir la infecció del VIH o altres malalties de transmissió sanguínia. El servei està complementat amb dues màquines d'intercanvi de xeringues que donen servei les 24 h.

Accés:

• Unitat mòbil situada a Constantí.
    • Màquines d'intercanvi de xeringues al carrer del Coure del polígon de Riu Clar.
Ajuda a domicili VIH / sida
  • Ofereix un recurs de suport a persones afectades per VIH / sida que necessiten suport en alguna àrea de la seva vida (sanitària, psicoemocional, econòmica, etc.) amb l'objectiu de mantenir la seva autonomia i qualitat de vida. Es dóna una atenció integral i global tenint en compte també als seus familiars, en cas necessari.

Accés: demanar cita per telèfon al 977 24 47 69.

Casa d'acollida VIH / sida
  • Recurs alternatiu d'acollida, adreçat a persones afectades per VIH 7 sida, que no disposen d'un entorn familiar i social que pugui responsabilitzar-se de la seva cura, juntament amb una manca de recursos econòmics. L'objectiu final és la inserció sociolaboral, l'autocura i la consecució de l'autonomia.

Accés: serivació a través de serveis socials i/o entitats sanitàries.

Centre de reconeixement mèdic
  • Els centre s'encarrega de l'expedició de certificats per a l'obtenció del permís de conduir o armes. Igualment realitzen una tasca afegida de reconeixement mèdic als col·lectius més vulnerables que ho necessiten.

Accés

El centre de reconeixement mèdic es troba a l'avinguda Catalunya, 26 3r pis (Edifici Montepio) de Tortosa.
    Es pot sol·licitar cita amb antel·lació trucant al telèfon 977 44 44 44 (de dilluns a divendres de 9 a 13 h).

Horari

• Dilluns de 9 a 10 h.
    • Dimarts de 19 a 20 h.
    • Dijous de 17 a 18 h.
    • Dissabtes de 9.30 a 10.30 h.