 pasSOS, Teleassitència Mòbil
La Teleassistència Mòbil és un servei que combina la xarxa de comunicacions mòbils, els sistemes de geolocalització i les centrals de Teleassistència per oferir als usuaris una atenció immediata i a distància, en qualsevol moment i en qualsevol lloc. Tan sols prement un botó, l'usuari contacta amb un centre d'atenció, que a més pot disposar de la localització en cas d'emergència.
PasSOS (Protocol d'Assistència SOS) publica la seva primera versió oficial, un protocol obert i gratuït per la Teleassistència Mòbil. Aquest protocol és un "llenguatge" que permet que el terminal d'usuari es comuniqui amb la Central per a l'enviament d'alarmes, la programació del terminal, la verificació de la localització i moltes altres aplicacions que sustenten el desenvolupament dels serveis. El propòsit d'aquest protocol obert és facilitar la interoperabilitat entre els fabricants dels equips d'usuari i de centrals d'alarmes, amb la finalitat de reduir els costos de desenvolupament i d'integració, i d'aquesta manera contribuir a la universalització dels serveis de Teleassistència Mòbil.
El protocol pasSOS ofereix avantatges a tots els que intervenen en els serveis de Teleassistència: per als usuaris redunda en una major oferta de terminals mòbils i en una major capacitat d'elecció. Per als fabricants d'equips i de centrals es redueixen els costos de desenvolupament, ja que compten amb una base de treball que evita haver de partir de zero, oferint majors garanties de compliment amb les expectatives dels proveïdors del servei i facilitant els processos d'incorporació de nous terminals a les centrals d'alarma. S'eliminen, a més, els problemes de propietat intel•lectual en les relacions entre fabricants. Per als prestadors de serveis de Teleassistència permet una major agilitat i un menor cost en la incorporació de terminals a la seva oferta de serveis.
El projecte pasSOS compta amb el suport de l'IMSERSO a través del Centre de Referència Estatal d'Autonomia Personal i Ajudes Tècniques (CEAPAT), de Xarxa.és, i la Fundació Andalusa de Serveis Socials.
Els usuaris equipats amb un terminal de Teleassistència Mòbil i que es troben en qualsevol lloc amb cobertura mòbil estan connectats a una Central d'Atenció d'Alarmes. En cas d'emergència, els tècnics de la Central poden localitzar a la persona mitjançant GPS o altres tecnologies, i poden comunicar-se amb ella per oferir-li suport i mobilitzar les assistències necessàries.
Espanya lidera el desenvolupament dels serveis de Teleassistència Mòbil. Actualment les víctimes de violència de gènere formen el col•lectiu d'usuaris més nombrós, però existeixen també projectes destinats a persones majors, a persones que pateixen malalties físiques o psíquiques i a persones que sofreixen deterioracions cognitives, en particular els malalts d'Alzheimer.
|