 En realitat no té gràcia
L’objectiu principal de la campanya és promoure la gestió de la diversitat cultural i la igualtat de tracte com a elements enriquidors i posar en valor la contribució dels col•lectius en dificultat social, i específicament la de les persones d’origen immigrant per al nostre desenvolupament cultural, social i econòmic.
La Creu Roja ha engegat la campanya de sensibilització En realitat no té gràcia, cofinançada per la Direcció general d’Integració dels Immigrants del Ministeri de Treball i Immigració i el Fons Social Europeu a través del Programa Operatiu Lluita contra la Discriminació 2007-2013. La campanya pretén promoure la gestió de la diversitat cultural i la igualtat de tracte a escala social i empresarial, mostrant la contribució de les persones d’origen immigrant i d’altres col•lectius en dificultat social per al nostre desenvolupament conjunt.
La Creu Roja ha volgut utilitzar l’humor com a eina per arribar de forma directa i propera als diferents públics als quals vol sensibilitzar. Les persones en dificultat social, i especialment la població migrada, es troben en nombroses ocasions amb situacions tan absurdes com dramàtiques en participar al mercat laboral.
Normatives internes, burocràcia, estereotips i prejudicis, infravaloració social o requeriments administratius, entre d’altres, són algunes de les barreres que formen part del seu dia a dia, però que ens poden afectar a tots i totes en algun moment, per ser dona, per ser massa gran, per ser massa jove… En realitat no té gràcia posa de manifest el caràcter absurd i dramàtic d’aquestes situacions a través d’un humor crític que convida a la reflexió empreses i ciutadania.
A més de la campanya als mitjans, En realitat no té gràcia ha desenvolupat altres accions amb les quals es pretén transmetre el missatge de la campanya a un públic més ampli: una acció de streetmarketing, la pàgina www.enrealidadnotienegracia.org, dos microsites específics, la guia Mira la teva empresa amb uns altres ulls, i la cançó elaborada en exclusiva per a la campanya per la cantant Ari.
|